Genfind livskraften i hverdagen

 

Velkommen hos Aut. Ergoterapeut Rebekka Bondegaard

Vi har fokus på at hjælpe dig til fysisk, psykisk og mental balance via bevidst brug af din kops ressourcer, så du kan leve et, for dig, tilfredsstillende hverdagsliv.

Mange mennesker har i dag en tendens til at være alt for meget ’i hovedet’. Vi glemmer kroppen og dens grundlæggende funktioner, som danner udgangspunkt for, at vi fysisk, mentalt og følelsesmæssigt fungerer bedst muligt.

Når vi har en forringet kontakt til vores krop – og åndedræt – så stresser det nervesystemet. Konsekvenserne kender du måske?

Indre uro, søvnbesvær, tankemylder, angst og fysiske symptomer som ondt i ryggen, hovedpine og spændinger begrænser vores udfoldelse og forhindrer os i at leve det hverdagsliv, vi ønsker.

Hos Aut. Ergoterapeut Rebekka Bondegaard får du mere end samtaler om dine problematikker. Du får helt konkrete redskaber til at tackle, mindske eller helt komme af med symptomer eller sygdomme, som begrænser dig. Så du igen oplever at have kontrollen og få livskraften tilbage.

Du er altid velkommen til en gratis, afklarende samtale om dine behov.

Rebekka Bondegaard logo hvid version
Rebekka Bondegaard - Kognitiv adfærdsterapi

Symptomer og problematikker

Kender du til en eller flere af følgende symptomer/diagnoser?

  • Smerter i ryg eller nakke uden skade
  • Hovedpine eller migræne
  • Spændinger
  • Hjernetræthed/hjernetåge
  • Sensitiv på en eller flere sanser, så du let
    overstimuleres og udtrættes
  • Vejrtrækningsbesvær/åndenød uden diagnose
  • Vejrtrækningsbesvær ved fx KOL eller Astma.
  • Dysfunktionel vejrtrækning
  • Søvnapnø
  • Nervøsitet
  • Uro
  • Tankemylder
  • Angst
  • ADHD
  • PTSD

Eller måske kan du genkende, at du fx har svært ved, at:

  • Varetage/udføre basale behov
  • Udgøre almindelige daglige gøremål
  • Opretholde en struktur for dagen eller opgaven
  • Holde fokus og overblik i opgaver
  • Koncentrere dig
  • Slappe af og få ro i krop og hoved
  • Være alene eller være med dine børn selv
  • Deltage i større eller mindre sociale arrangementer
  • Køre bil alene
  • Deltage forældremøder/arrangementer på skolen
  • Foretage daglige indkøb selv

Eksempler på udbytte af behandlingen

Hos Aut. Ergoterapeut Rebekka Bondegaard får du hjælp til at tackle, mindske eller helt komme af med ovenstående symptomer eller sygdomme. Målet er, at du skal kunne leve et mere tilfredsstillende hverdagsliv igen. Du opnår fx:

  • Færre smerter og spændinger
  • Færre angstsymptomer
  • Mindsket indre eller motorisk uro
  • Bedre søvnkvalitet
  • Ro på tankerne
  • Mere energi og overblik
  • Større koncentration
  • Bedre evne til at fokusere
  • Bedre evne til at mærke dig selv og kunne træffe de rigtige beslutninger for dig
  • Bedre selvværd
  • Et mere stabilt humør
  • En friere vejrtrækning
  • Bedre evne til selvregulering, fx håndtering af vrede
  • Bedre evne til at give slip, slappe af og lade op
  • Fungere bedre sammen med andre
  • Bedre evne til at være nærværende i relationer
  • At kunne varetage dit arbejde, familieliv og din fritid med større tilfredshed

Rebekka Bondegaard logo

SanseLab´s sansemotoriske podcast ved Børneergoterapeut Ann Helene Kristensen – sanselab.dk

Udover at tale generelt, om hvordan åndedrættet virker inde i kroppen, og hvordan kvaliteten af det har indflydelse på vores ro og generelle sundhed, giver podcasten tips, til hvad vi kan gøre for at få ro på os selv og på vores børn.

 

Samtale om åndedrættet og angst med Rebekka Bondegaard – Åndedrættet.nu

Samtale med Fysioterapeut Lotte Paarup som er indehaver af Den Intelligente Krop samt Åndedrættet.nu. Vi taler om åndedrættet i relation til angst. Hvordan åndedrættet er afgørende, for at vi kan håndtere angstsymptomer, og forebygge at de overhovedet opstår. Der gives desuden konkrete tips, til hvordan vi kan træne, og hvad vi kan gøre i en angstfyldt situation.